scrue you!

Jag tycker Sverige är rätt tråkigt allmänt, tryggt med BORING. Våra lagar som ska skydda människor från att tänka själva stryper inte bara kreativiteten som att starta företag och tjäna pengar utan det präglar människor och spär på deras fördommar också.

Jantelagen

När människor är så vana vid att inte kunna utnyttja sin kreativa ådra så förväntas inte andra heller kunna göra det. Man vill men "kan inte". Och gör någon annan det man själv är för feg för eller "inte tror att man klarar av" så blir det väldig avundsjuka.

Jantelagen

Att sitta och sura för att andra "lyckas" påvisar bara att man själv känner sig misslyckad, som dem flesta vägrar att inse när de utövar detta. Varför gläds man inte annars över människors egna framgångar?

Jantelagen

Jag hatar "jantelagen". Känns otroligt omodernt och småsint. Dem länder där man inte kan skryta lite om sin framgång eller talang utan att behöva skämmas bevisar bara att deras folk är bittra och fördomsfulla.


Inte fan tror jag mig vara en bättre människa bara för att jag utnyttjar min talang?

Skrota jantelagen och öppna ögonen.

Kommentarer
Postat av: Savefors♥

Jag har blivit utvald till en utav finalisterna i vekans blogg tävling och det vore jättesnällt om du kunde lägga en röst på mig. Jag är nummer 2!



http://jjeessiicaas.blogg.se/2010/march/veckans-blogg-finalisterna.html#comment



Kram Savefors♥

2010-03-26 @ 11:12:04
URL: http://saavefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0