stark motståndare..

Jag hatar statliga institutioner. CSN, vuxenutbildningscentrum, försäkringskassan, vårdcentraler.. you name it!

Menlösa, maktlösa människor som inte får /kan använda sitt förnuft. Dem är så hårt hållna så jag tycker synd om dem. Självklart ska det finnas regler och ett samhälle skulle aldrig fungera utan dem. Men det finns regler som är till för att "hjälpa", dvs. skapa trygghet, balans och rättvisa, så finns dem andra reglerna. Regler som människor som arbetar med att upprätthålla inte kan motivera. Dem vet alltså inte vad det är dem jobbar för, varför dem gör sitt jobb och vad syftet med deras arbetsuppgifter är. (Min värsta mardröm, att bara fylla en funktion)
För att skapa förstående och acceptans i ett samhälle så måste regler vara "accepterade" av den stora massan, med det menar jag att det måste finnas en tydlig motivering, ett accepterat syfte.

I en fotbollsmatch så kommer inga regler som inte har ett syfte till spelet att accepteras av spelare och därför inte heller följas, så fungerar den mänskliga hjärnan.

Så ni som tycker att statliga institutioner är bra och påstår er ha full koll på all den motivering jag tydligen då har missat kan ju träda fram och förklara.


Jag döööööör av nyfikenhet.


 


Kommentarer
Postat av: Julia

Hejhej. Vad tycker du om min nya header?

puss!

2010-03-17 @ 14:35:09
URL: http://juliape.blogg.se/
Postat av: Lizette

Kan inte annat än hålla med!

2010-03-17 @ 15:12:05
URL: http://lizette.tk
Postat av: alex

hej hur är läget ? =)

2010-03-17 @ 20:21:52
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0