Öva på min skånska?

Sitter och kollar biljetter för att ta mig neråt landet. Långt neråt..nästan till Danmark faktist.. Tydligen så hände något dramatiskt när jag var yngre som gjorde att halva släkten på både mina föräldrars sidor tog sitt flyttlass neråt.. Och som sann blodsbands ja-sägare så måste man åka ner och hälsa på med jämna mellanrum.

Det var 4 år sen sist (så med jämna mellanrum alltså?) så är det dax igen..

Den här gången (och som för 4 år sen) så är det min plast kusin Nat jag åker till:)
(bortsefrånblodsbandshistorien)
Jag var där när hennes dotter döptes, lilla Cajsa som nu inte är så liten längre.. typ 4 år;) Jag har däremot följt henne med bilder och hört många historier och skulle därmed kunna säga att vi ändå känner varann..? Eller nä,jag skulle känna igen henne om jag såg henne på stan iaf! Men nu ska jag passa på att lära känna min lilla kusin dotter..

Frågan är nu bara.. Kommer hon tycka om mig? Jag är ju inte stormförtjust i den åldern och barn tenderar att vara rädda för mig?

Vi ska även ut och göra Plattbygden farlig, det vankas bugg med Scotts!:) Måste lufta/dränka/skaka loss min heltidspluggandesmåbarnsmamma till kusin ordentligt! :P
 Till det hör att jag aldrig (vad jag kommer ihåg iaf) träffat min kära plastkusins syster (hatar det ordet, syster skulle kännas mer sanningenligt).. Hon kanske inte heller kommer tycka om mig.. Spännande..


Och vill hon verkligen ha en pessimistisk stockholmare med sig på buggafton?


Detta var innan man/jag ägde en digitalkamera.. Inscanade bilder från hundra år sen..
Kusin,karl och Jag






Kommentarer
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

sv: tack :D

2009-09-30 @ 19:12:00
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: Shopalicious

Tack så mycket! Jag hoppas att finner min blogg intressant och underhållande så att du fortsätter att följa mig :)

Linda

2009-09-30 @ 19:19:17
URL: http://shopalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0