sorg..


lyssnar... och känner... oj,aj,men va..hoppsan..ucsh..



"Det snöade på min begravning

Snön som föll närmast smälte fort

Prästen sa han inte känt mej personligen

Sen ljög han om allt gott jag hade gjort

I ett väder ingen människa välsignat

Rabblade dom närmsta Fader Vår

Nåns ungar kastade snöbollar mot molnen

I våta skor började några redan gå

Och där låg jag under mosskransar och granris

Som en pojke i en alltför stor kostym

Med en blombukett som vissnat vid min sida

Flera famnar djupt nere i dyn



Som om jorden hade öppnat sig och svalt mej

Utan att jag ens fått ta adjö

När den åttonde klockan ljöd ifrån kapellet

Tänkte jag: "Detta blir min död"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0