SMS what?






Såg precis att lyxfällan fått sig en riktig smarrig småbarnsfamilj att ta tag i.. De hade löst en "fattig" månad med ett sms lån.. och sedan ett till..och ett till...och sen ett stort bank lån för att lösa ut dessa...för att sen ta ett till, och ett till och ännu ett bank lån..*puh*  and so on..Men de handlade "kläder" för 5000 kr bara till barnen varje månad och åt mat för 8000 kr (endast 2 vuxna och 2 under 4) Helt orealistisk summa att handla för när man har räkningar på 50 lax...

Men som det nämdes i programmet så är det ju helt sinnesjukt att människor med så många små skulder och stora skulder helt utan tillgångar får ta hur många lån som helst??? Och hur kan man få ta sms lån när man är registrerad hos kronofogden?

Lån av den sorten ska inte få tas utan en koll i registrena först!

Men jag är motsägälsefull nu igen...för egentligen hoppar jag högt över den fria viljan där handling och konsekvens får styra. Så i mitt sanna jag så skiter jag i vad dem gör och deras distansförhållande till kronofogden. Det påverkar inte mig, och dem får plocka upp sina rester själva!


Men tänk på barnen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0