påsk Fiasko!

Hur firar man påsk egentligen.. ? Det enda jag kommer ihåg från yngre tider är allt godis..(påskäggen)

Påsk pynt är inte att snacka om, ALDRIG i livet att jag skulle lägga pengar på något så fult för att ha det uppe en helg.. Vi kanske ska börja pynta midsommar? Eller varför inte kvinnodagen eller Victorias födelsedag? Vi verkar ju älska pynt..???

Vad äter vi egentligen, förutom ägg, på påsken? Pappa började prata köttbullar och prinskorv..

-Men vänta här nu!
-??
-Det är inte jul...? och vi ska äta ägg..med köttbullar?
-Jaa? Jag vet inte..


Men jisses.. Är vi (läs min pappa) så jävla tafatta i Sverige så att vi inte ens vet bergis vad man äter när man FIRAR påsk, varför ska vi fira det då?

Ingen kan väl sörja Jesus?

Han har väl vart död länge nog?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0