Tur att jag slagit sönder brandlarmet...

Det blir ingen middag, inte i tid iaf... hade precis börjat med att sätta bulgurn på plattan då det knackar på dörren.. Det var mitt favorit besök. "Jehovas vittnen" (2 st jätte trevliga tjejer) självklart så ville dom omvandla mig och jag dom så diskussionen pågick, ja tills det började sipra ut rök mot mina gäster som stod i dörrhålan...

-Jag tror inte det..
-En fråga till bara..
Den andra tjejen avbröt...
-Vi kanske får sluta nu.. det kommer väldigt mkt rök ut från din lägenhet!
-Oj,ja jävlar!
-vill du ha en broschyr?
-nä, måste rädda min middag, uppenbarligen så gjorde inte gud det;)

De hade iaf humor så vi sa hejdå med ett leende och jag fick gå in för att se efter vad som brann, nä...jag kunde ju för fan inte se nånting... Röken var överallt...mina katter låg under sängen.. och kastrullen stod stillsamt och öste rök...

Just nu vädras det, irriterad är jag....främst för att jag inte fick prata klart me mina jehovas gäster.. men för att jag måste slänga kastrullen oxå!

Hur som haver... Gud nej, men diskussionen, jätte gärna!=)

Aftonbladets rubrik :

Barnen får rådet att glömma och förlåta

Anders var fyra år när han första gången utsattes för sexuellt övergrepp i Jehovas vittnen.

De pågick i tio år - men ingen reagerade.

När han berättade vad han utsatts för fick han rådet att glömma, förlåta - och söka tröst hos Jehova, Gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0