Jag snattar på NK!!

Hade planerat allt perfekt...gick och inspererades i mat-affären, de hade ganska mycket roliga saker och jag skulle kosta på mig precis det som föll mig på läppen idag.. Lite grönsaker att ha i ugnen me kyckligen,titta...mini auberginer,söta! dom tar vi.. fetaost har jag hemma,det blir röra av den...Innan maten så äter vi scampin vi köpte...fräser den i lite vitlök och basilika...köper aioli att doppa i.... efter maten så blir det ostbricka... en svindyr vitlöksost provar vi nu,en ny...det blir kul,en brie och de där små runda,de vet jag att hon tycker om! Och en flaska rött i hallunda,sen är det kirrat å klart....tiiid att laga har jag ju oxå... har ju redan tränat klart och kl är endast 13.00.... bra jag!
Uff va folk det var i kassan... kommer ta tid... visst extra pris på kött...mängder i alla vagnar!!! å de där snuskiga kexen,undrar om de smakat de förut...de kan ju omöjligt tycka om dem.. en ny sort,5kr st!!!!!! akta er,kön sträcker sig till vårberg!
Jaha...nu ska han förbi i mitten av alla köer....han som stått å vikt kartonger i fel ände av butiken hela förmiddan. Visst, jag kan väl flytta på mig.. Råkar dunsa in i tanten bakom mig...vänder mig om för att be om ursäkt,hennes matkorg är tom, knäppa tant,snart min tur bara två före mig...bara korgar,inga vagnar! går nog fort det här.. Bäst att håva upp kortet då så man är förberedd...det ska ju packas och betalas på samma gång när man är ensam. Hmm....vilken ficka kan jag ha lagt den då... har ju bara två i den här jackan.. kanske jag slängde ner det i väskan när jag betalt för gym kortet me lönespeccen? böjer mig ner och kollar.. inget i väskan förutom skorna och pappret.. kollar jackan 1 gång till..har jag fickor på byxorna...nope.. inga innefickor heller... vad i helvete! börjar svettas nu...knäpper upp jackan helt och lägger ner väska på golvet och börjar plocka ur dom sakerna jag har.. vinkar till tjejen som står bakom mig att hon kan gå före...men vänta nu...tjejen...vart tog den där tanten me tomma matkorgen vägen? Jag reser på mig och hojtar ut över alla kassa led... Liten ful tant har snott min plånbok... Du kan lämna den till kassan när jag gått!!! "Jävla fulfittor" muttrar jag ut där ifrån.. Hela kösystemet står å glor precis som att de inte fattar vad jag säger(vilket säkert var 50% av dem) eller som att jag tagit den själv och bara ska skälla på nån...Små joggar bort till polis staionen med Lisa i luren.. inge gladare...

Men nu till funderingen.. varför gå in på Vi Prisma i skärholmen för att snatta? Låg avlönade eller socilbidragstagare? ingen av dom har pengar! Skulle jag promt vara i behov av att snatta så skulle jag ta mig till finare områden och gå på folk me cash.. inte en 21-åring me visakort.. Nä du gamla kärring.. du var lika ful som de andra å hade stuckit ut ur mängden på finare ställe... förstår dig, men pitty U istället.. snatta du på Vi, jag går på NK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0