PUNKT!


För att vara en av de lägsta inkomst-tagarna jag känner, om man ens kan kalla det en inkomst, så är jag en stark förespråkare för att det är upp till var och en att bestämma över hur det vill leva sitt liv. Varje dag är full av beslut som tillslut kommer att påverka framtiden. Att påstå att någon som valt ett illa betalt jobb förtjänar att betala mindre skatt för att andra valt att sätta sig vid bänken och studera sig till en hög lön får inga applåder från mig!
    Gillar att vi tar hand om dom som hamnat i knipa eller blivit sjuka men jag tänker inte betala mer för att jag valt min väg i livet! Det ska inte gå ut över mig för att DU inte valt likadant! Det finns ett livsmått för alla ekonomiska familjer, jag menar, om man tjänar det här och det här, så får man det här och det här...men det är DU som valt.. inte jag! Alla har rätten att gå i skolan och majoriteten av alla som läser högskoleutbildningar i sverige kommer inte från snor rika familjer som försörjer dem så de slipper studielån. 97% av alla nyeximinerade har studielån, alla har levt lika fattigt och alla har betalat samma pris för att klara sina studier...skulle du av någon anledning inte kunna avsätta ditt liv för att plugga och leva på sk. existens minimum (pinsamt lågt lån) så är det du som valt att skaffa dig ett annat liv, men andra krav för att det ska stanna intakt. Men jag tänker fortfarande inte acceptera att jag blir berövad på min lön när jag själv levt fattig F***A och har studielån upp över öronen.        
Sorry!!
 Människor med medicinska åkommor eller andra liknande hinder är inte med bland min majoritet av sniket folk, såklart.

Ta ett eget ansvar för ditt liv , så hjälps vi åt när det krisar, men sitt inte å gnäll!




Så, nu fick jag det ur systemet.. Tack..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0