Ät pinnen!

Det är en ganska lång och utsiktslös tunnelbanaresa jag har framför mig när jag ska in till stan. Jag blir åksjuk och mår illa av att läsa och min ipod har sen en tid tillbaka spårlöst fått fötter.
Brukar istället roa mig med att tjuvlyssna på andras samtal, det ligger mig till  naturen och är egentligen något jag ibland får passa mig för då ögonen gärna fäster vid den som talar.


Bild snodd från google


Mitt emot mig idag satt en kvinna i päls och rosa hatt. Hon åt långsamt på ett äpple, tuggade ljudlöst och med helt stängd mun. Jag satt mestadels och lyssnade koncentrerat på en man som talade om sitt barn framför sitt barn, otroligt osmakligt, men kunde inte undgå att notera pälskvinnans äpple.
När hon kom till skrutten så såg jag mig omkring för nästa glo-offer..
men istället så fortsätter hon.
Hon äckeläter sitt äpple. Lugnt och metodist så tar hon minismå bitar som hon ljudlöst tuggar och sväljer. Jag känner hur det hårda kärnhuset fastnar mellan mina tänder och precis som när man matar någon känner jag hur jag tuggar med henne, men med en mycket mer besvärande min än hennes.
 De svarta stora kärnorna slinker ner utan en min och nu håller hon bara i pinnen när den sista tuggan tar resten av äpplet och jag tänker,

 "Ät pinnen! Ät pinnen!"


Pinnen slänger hon sedan bekymmersfritt ner i sin lack väska.



Varför åt hon inte pinnen???


Å nu kan inte jag sova.. *suck*



Kommentarer
Postat av: MsNat

Älskar dig och din hjärna!

puzz

2010-01-20 @ 14:29:00
Postat av: Anonym

gillar när dem försöker få en att känna sig vip när man inte bryr sig. Ja e ett sånt svin som får pärlor for nothing liksom sen när det e nått som jag tycker e viktigt då får man aldri de ju.

2010-01-21 @ 04:19:24
URL: http://denperfektapartnern.blogspot.com
Postat av: wolfie

alla mina saker som går på el eller batteri har fötter. ALLA. hatar dom allihop.

2010-01-22 @ 23:24:01
URL: http://ostronpaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0