bye,bye du sköna liv..

Jag håller på att skriva ut och avsluta det sista i kursen Grafisk kommunikation. Den har på många sätt chockat mig men framför allt så har jag verkligen lärt mig något den här gången. Allt var nytt, sättet att studera och det fria men krävande arbetet. Innehållet i kursen hade jag aldrig kunnat gissa mig till, var inte särskilt påläst vill säga. En ny värld av bokstäver, teknik och layouter. REKLAM! det hade jag aldrig ansökt till om jag hade vetat.

Är glad i efterhand att jag inte vet allt.

Aldrig har jag kännt att jag presterat något som nu. Jag har "lärt" mig saker förr, men inget har förut vart helt främmande fakta. den här gången började jag med kunskap noll. Märklig känsla att inte veta vad som förväntas av en innan kursstart.

Fotokursen har även den vart otroligt fri men krävande (jag skulle älska felxtider eller inga tider alls)
Det tråkiga med den är att de teman vi haft har vart lite stela så som färg, stilleben, rörelse.. ja inte riktigt min typ att foton.


Engelska B som börjar nu lär ju tråka ihjäl mig. Kommer säkert att lära mig en del men inget kommer vara en aha upplevelse.


Av nostalgi så sitter jag här än, klar... men vill inte gå för att inte komma tillbaka.

Jag tänker (helt utan anledning) gå det sista fototillfället efter lunch..
Vi får ett betyg då, jag hoppas inte på mycket.. (VG barn som jag är)





(ett av fotona från den senaste fotograferingen för slutuppgiften)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0