inatt jag drömde, eller?

Inatt stängde jag av tv:n vid 02,00.. Måste sova nu!
Lägger huvudet på kudden och hör hur det börjar tjuta, konstant. Jag funderar över om dem ska spränga någonstans? Jag går upp och ska stänga fönstret, det låter för högt för att kunnas ignoreras, men fönstret var stängt... Det måste vara nära. Jag hör en smäll.. Tittar ut, ser inte mer än gården och därför inget speciellt. Va ljust det är ändå, tänker jag.

Går upp och ut på balkongen.. Smäll nummer två.. JÄTTE HÖGT, precis runt hörnet på huset och ett jätte moln av svart rök.. jag skiter nästan ner mig och trillar baklänges.. Ser att det är ett väldigt ljussken från parkeringen och det småsmäller och luktar brännt. Jag kan inte stå kvar på balkongen, för mycket rök och livrädd.

Springer in till min älskling och skriker att det brinner på parkeringen.. Hon flyger upp som superman, fast naken och slänger på sig dräkten, mjukisbyxor och  säger till mig att ringa brandkåren. Dem tackar för upplysnigen och meddelar att dem redan skickat hjälp, det är en bil som brinner . Några minuter efter så kommer brandbilen.. Och min superman vill gå ner och titta.. jag hejdar henne.. Dem klarar det där. ;)


Sen står vi och tittar på ljuset från parkeringen och hur brandmännen drar och sprutar med sina slangar. Vi tar en cigg mitt i natten, jag står med hjärtklappning och min supermans arm runt midjan..

Vilken tur att jag heter Jane i andra namn..


Kommentarer
Postat av: Pjoltas

Usch.. Bor du i Bandhagen? Eller det var kanske en annan smäll?

2009-11-05 @ 10:00:48
URL: http://pjoltas.se
Postat av: tvillingmamman

men tack :D

2009-11-05 @ 13:11:46
URL: http://towebomaan.blogg.se/
Postat av: t

haha jag kan verkligen se er framför mig.. konstigt att hon klara o stanna uppe o inte gick ner o tog en egen slang!:)

2009-11-06 @ 12:42:29
URL: http://funkish.blogg.se/
Postat av: Tessan

Haha! Skulle jag oxå vilja se jue, fast på min gata så är det bara polisjakter, aldrig ngt snpännande som en brand eller liknande.

2009-11-06 @ 17:14:03
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0