gonatt!!

Alla påstår att jag inte "kan " lyssna på texter,speciellt engelska sådana där jag iaf behöver anstränga mig..mest för att behålla intresset för dem otroligt ovärdiga texterna och "Love" "hearts" och sånt crap.. Men denna man som skrivit texten nedan är ett geni..en berättare till toner och har man tyckt innan att det endast vart svensson tjaffs så kan man läsa igenom denna texten och komma tillbaka till mig efteråt.. Låten i sig är ju inget uppsving men jag lyssnar,läser och känner till den här!

Deprimerat nog så är detta sådant jag genast känner mig mottaglig för..



Enjoy!

Peter Le Marc´s

"Detta blir min död"

Det snöade på min begravning
Snön som föll närmast smälte fort
Prästen sa han inte känt mig personligen
Sen ljög han om allt gott jag hade gjort

I ett väder ingen människa välsignat
Rabblade de närmsta "fader vår"
Nåns ungar kastade snöbollar mot molnen
I våta skor började några redan gå

Och där jag låg jag under mosskransar och granris
Som en pojke i en allt för stor kostym
Med en blombukett som vissnat vid min sida
Flera famnar djupt nere i dyn

Som om jorden hade öppnat sig och svalt mig
Utan att jag ens hann ta adjö
När den åttonde klockan ljöd ifrån kapellet
Tänkte jag - detta blir min död

Jag frös och kände tårarna komma
Men jag grät bara för all den tid som gått
Att varje timma, var sekund är räknad
Var någonting som jag aldrig förstått

Jag vandrade genom alla år som varit
I en labyrint av självförakt
En skugga i en spegel kom emot mig
En kontur som inte kunde ses exakt

Denna ledsagarinna
gav mig handen
Tog until en port i en återvändsgränd
Vad som än fanns bakom porten
Var jag allt för rädd för att våga öppna den

Och jorden hade öppnat sig och svalt mig
Och färgat hela himmelen röd
När den nionde klockan ljöd ifrån kapellet
Tänkte jag - detta blir min död

Som i en drogad sömn, som i en slummer
Sjönk jag i en ejderdunsbädd
Jag visste att smärtan snart var över
Jag var inte längre rädd

På andra sidan rädslan fanns en frihet
Som jag aldrig hade känt förut
En aning av en evighet, en suntilhet
Som när allt är över, allt är slut

Och när jorden
hade öppnat sig och svalt mig
Och täckt över allt med nyfallen snö
När den tionde klockan ljöd ifrån kapellet
Visste jag att - detta blir min död

Här kunde ju historien ha slutat
På en kyrkogård vid en bortglömd grav
Men detta är en grav där ingen vilar
Här ligger den jag en gång var...

och så en bild för att lätta lite på stämmningen.. Som ni ser så bjuder jag verkligen in till mitt inre idag..



Nu fortsätter jag bränna ny musik till butiken..Jippi?

Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

jasså, ska du också gå på madonna? riktiga konserter eller den andra?

2009-05-14 @ 09:40:12
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

ja, då går du på "extrakonserten"!



de va ju sgat att de bara skulle bli en konsert först.. på söndagen. så vi köpte bijetter, och en evcka senare släpper de till en ny konsert, som är dagen innan. jävligt dåligt med tanke på att vi som köpte till första-konserten nu får gå på andra..

2009-05-14 @ 11:23:44
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

hehe okej, de va ju ett smart drag förstås :)

2009-05-14 @ 12:05:26
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Peter Lemarc är KUNG!

2009-05-14 @ 12:16:09
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: EmmaEriica

Hej! Asså din blogg är super fin!

Kolla gärna in min blogg och säg gärna vad du tycker om den. Gillar du Jim Carrey? Då bör du kolla in denna sjuka film som jag har i min blogg. Kommentera gärna också och säg vad du tycker om den!

http://emmaeriica.blogg.se/category/youtube-musik.html

där hittar du videon =)



Ha en fortsatt bra dag!

följ gärna min blogg också om du tycker att den är intressant. Kommer att skriva mycket om kändisar och mina dagar på mitt jobb - på tivoli!. Kommer även att lägga ut massor med bilder som jag själv har fotograferat! Hoppas att du gillar dom och min blogg!



EmmaEriica

2009-05-14 @ 14:10:57
URL: http://emmaeriica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0