Insperations nivån låg..

Har gett mig själv en uppgift, att få tiden att gå. Inte genom att städa allt jag ser eller vara till någon nytta. Nej,nej.. jag ska skriva bort tiden. För att just denna stund så är det de sista jag känner för, där insperation saknas mest! Just därför blev det att skriva, under tvång. Jag har aldrig gjort det förut , forcat fram ett uttalande. Men idag så sker det.

Har skrivit många värdelösa texter som aldrig någon fått se, och kastat mycket skit som jag inte fattar varför jag skrev. Men idag ska det publiceras *ångest* 
Just av denna anledning så kommer jag aldrig kunna jobba som journalist, är oförmögen att trycka ut vettiga texter på beställning! Och det leder mig då rakt mot åklagar karriären! Men, just där stannade jag till då jag skrev det.... där måste man ju ha lagar, välkomponerade texter och uttalanden varje dag. Det är ju inte alltid ren fakta som vinner en rättegång.Det behövs taktik, ordtvist och fult spel som ingen märker. Det sista lär ju aldrig bli ett problem. *vilken dröm jag lever i*

Okej, glöm det och så talar vi om min andra karriär som barnmorska! Där kommer jag att glänsa....så länge jag får jobba på förlossningen och slipper ta ett jobb på ungdomsmottagningen eller mödravårdscentralen!
För det är ett stort minus med denna 4 åriga utbildning! Yrket innebär inte bara att få hjälpa blivande mödrar på deras stora dag och vara medicinsk ansvarig under en hel förlossning hur den än går, nä hamnar man på fel ställe så kan man istället få sitta och förklara vikten av kondom eller kolla provstickor från tonårspenisar. Berätta för en 15 årig flicka att hon har ett val, hon kan behålla barnet men det kommer bli tufft, när jag i själva verket avskyr tanken av att hon ska försvåra hela sitt liv så tidigt! Alla som känner mig ordentligt, vet att jag skulle vara urusel i en sådan situation! Är jag där för att ge råd så kommer dom från hjärtat! Jag lovar! 
Mördavårdcentralen, där man följer upp barnets längd,vikt osv eller gör ultraljud. JIPPI! nä... om karolinska lovar mig en tjänst i förväg så hoppar jag på utbildningen direkt!

Så vad blev det här nu då, ufft.... Jag som trodde att jag skev en roman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0